U savremenom dobu se može izvesti jedna definicija koja važi za svaki web sadržaj: nije bitno šta je u tekstu napisano, već je najbitniji način na koji je kreator primenio određene tehnike SEO (Search Engine Optimization - prevedeno: optimizacija za pretragu) marketinga.
SEO tehnike pomažu da se sadržaj objavljen na internetu lakše probije do željene (često targetirane) publike.
Blog Fog Developer u većini slučajeva nije primenjivao neke od osnovnih načela SEO, pa mu dobra internet pozicija izmiče već duži vremenski period. Razlog za to je moralne prirode: naši tekstovi nisu nastali istraživanjem ključnih reči, niti kreiranjem strogo tematskih sadržaja za određenu ciljnu grupu!
Umesto toga, na ovom blogu je akcenat stavljen na sadržaj objavljenih tekstova, sa nadom da će njihov kvalitet uspeti da privuče čitaoce.
U 2020-toj se konačno desila promena. Internet pretraživači su prepoznali ovaj blog kao relevantan, pa je većina (50,72%) poseta dolazila od poseta organske prirode (pretraga interneta), zatim su tu društvene mreže (22,58%), direktni linkovi (deljenje postova pomoću vibera i ostalih) su zastupljeni sa 21,07%, referalnih linkova 5,39% i, najmanje od svih, putem email-a - samo 0,03%.
Bitno je da onaj ko pretražuje internet prepoznaje Fog Developer kao mesto na kojem može pronaći potrebne i interesantne informacije ili sadržaje.
Da je ovo važno govori činjenica de će korisnik doći preko linka (sa društvene mreže ili podeljenog na drugi način) jedino kada mu se on pojavi među ostalim objavama koje u tom trenutku vidi. Nakon toga, veza ka našem sadržaju će jednostavno "nestati", tj naći će se daleko izvan vidnog polja. Ovo znači da tekstovi koji su "podeljeni" imaju kratkoročan izvor poseta - najčešće je njihov "životni vek" svega par dana od objavljivanja.
Sa druge strane, fokusiranje na rezultate pretrage interneta daje konstantni priliv novih čitaoca.
Postati relevantan izvor informacija u trenutku kada je masovno objavljivanje različitih internet sadržaja naša svakodnevica, nije nimalo lak zadatak. Pogotovo u momentima kakvih je 2020-ta bila puna.
Svedoci smo da su društvene mreže davale "penale" za sve sajtove koji su pisali o epidemiji, a nisu zvanični izvori informacija. Mnogi web kreatori su, iz tih razloga, bili onemogućeni da dele svoje tekstove. I sve zbog toga što su, na primer, napisali tekst o svojim osećajima prema ljudima koji čekaju ispred kovid bolnice, ili neke slične trivijalnosti koje nisu ni u kakvoj vezi sa "širenjem lažnih vesti". Neki put je bilo dovoljno da se u tekstu pojavi reč "korona", pa da se autor oprosti od rejtinga svog bloga.
Na svu sreću, Fog Developer je prošao kroz taj, prilično lud period neokrnjen i "slobodan kao ptica". Imao sam strahove zbog nekih tekstova, ali - šta je, tu je. Na kraju je sve dobro ispalo.
Vreme je da se uradi mala analiza termina Google pretrage u kojima se pojavljivao blog Fog Developer.
Nadamo se da će 2021g. biti manje stresna i uspešnija, kako za ovaj blog, tako i za sve web kreatore koji ovom podneblju kreiraju dodatnu kulturnu vrednost.
Ovo su pet termina pretrage koji su doveli najviše čitalaca na naš blog putem Google-a:
2020g. prvih pet termina koje su doveli čitaoce na blog je vezano za otvaranje Google naloga. Bilo bi smešno navoditi ih kao posebne stavke, pa ćemo ih samo pobrojati:
kako dodati novi google nalog
google nalog novi
kako napraviti novi google nalog
gmail novi nalog
novi google nalog
Svi ovi termini su vezani za tekst koji je ove godine završio na prvom mestu naše top 10 liste najčitanijih.
Da budem iskren, žao mi je što prošla godina nije bila raznovrsnija po ovom pitanju. Nadam se da će u budućnosti ova lista biti mnogo šarolikija, kao što je bila u, ne tako davnoj, prošlosti.
***
Sem pojmova koji su direktno dovodili čitaoce na ovaj blog, važni su i termini prilikom kojih se najviše pojavljujemo u pretrazi interneta pomoću Google-a.
U Google pretrazi se najviše pojavljujemo za:
I ova lista pojmova je, manje-više ista kao i prethodna:
gmail nalog
gmail novi nalog
novi gmail nalog
gmail drugi nalog
novi google nalog
program za crtanje
Morao sam u nju da ubacim i šesto mesto, kako bi se videlo da nije baš sve vezano za jedan tekst. Ima nešto i oko tekstova koji su objavljivani u samim začecima ovog bloga 😀.
Najviše klikćete na Fog Developer kada ukucate:
Na ovom mestu su termini koji imaju najveći CTR procenat (broj pojavljivanja / broj klikova). U 2020-toj je čak 9 termina imalo uspešnost od 100%. Od njih, izdvajamo pet.
Ovde moram napomenuti da je visoka CTR stopa kod ovih upita uvek uzrokovana činjenicom da termini nisu naročito traženi u Google pretragi.
licenca windows 7
Na žalost onoga ko traži, na ovom blogu neće naći licencu. To je domen sajtova koji se bave ili prodajom softvera ili piraterijom. Ovaj blog nije ni jedno ni drugo. Ono što može naći je jedino kako manipulisati licencom.
prednost sabiranje ili oduzimanje
Ovaj upit verovatno zahteva matematički odgovor. Na blogu se može naći odgovor i pravila koja važe prilikom programiranja u Python-u. To i nije nekakva razlika, s tim da onaj ko je došao na blog ovim putem zna sintaksu ovog jezika.
if naredba python
Na blogu se nalazi kompletan tutorijal za Python 3. Dobro je da je onaj ko pretražuje internet našao odgovor na svoje pitanje upravo ovde.
kazuo isiguro knjige
Kazuo Išiguro je dobitnik Nobelove nagrade za književnost 2017. godine. Na stranicama ovog bloga se može naći moja recenzija njegovog romana "Bez utehe".
Na žalost, nema njegove kompletne bibliografije.
gugul nalog
OK ljudi. Sem otvaranja Google naloga, na ovom blogu ima još gomila tekstova o nekim drugim stvarima.
Pozicije u Google-u
U 2020-toj godini postoji čak 34 termina pomoću kojih je, u nekom trenutku, Google pozicionirao Fog Developera na svoju prvu poziciju. Da ne bih navodio svaki, izdvojiću par:sretan uskrs!
Ovaj termin (i svi njemu slični) se ovako pozicionirao sredinom. aprila, tačno oko katoličkog i pravoslavnog Uskrsa.
Hvala Google-u na ovoj poziciji. Ove pretrage su potrage za adekvatnom slikom koja će da predstavlja čestitku koju neko želi da prosledi svojim najmilijima.
ko je ezop
Verovatno je polovina maja deo školske godine u kojem se daje kontrolni o Ezopu i njegovim basnama.
Postoji više tekstova koji se ne bave Ezopom, ali se baziraju na njegovom radu. U njima nema odgovora na pitanje ko je on.
prljave gace
Kao i 2019. godine, tako i sada neke stvari umeju da iznenade. Ok Google, Ko li je isprljao gaće 10. i 22. februara i kakve to veze ima sa ovim blogom?
U jednom tekstu se spominje ovaj termin u njegovom klasičnom značenju: nešto ružno što nije za javnost. Sam taj tekst nema smisao onako kako ga ovaj termin za pretragu predstavlja.
marlboro klik
U svojim pričama često spominjem cigarete. Na blogu čak postoji i uporedna analiza šta je ekonomski isplatljivije: gledanje televizije ili pušenje? Takođe, postoji i tekst koji se pojavio kao reakcija na jednu internet prevaru, koja je identična onoj za Maxi i Idea besplatne kupone.
Još 2017-te je Google želeo da se blog pojavi na prvom mestu prilikom pretrage ovog upita. Tu tradiciju je sporadično nastavljao i u 2018-toj, 2019-toj a zatim i 2020. godini.
Zaključak
I ovoga puta sam prinuđen da ponovim isti zaključak kao i prethodne godine.
Ako pokušamo da sumiramo sve što smo do sada nabrojali, nećemo nikuda stići.
Čini se da Fog Developer u svojim tekstovima ima impozantnu pokrivenost različitih tema. Pitanje je da li to pomaže u privlačenju novih čitalaca?
Analizirajući gornje termine, možemo dobiti samo zaključak iz domena relativističke fizike:
Tekstovi na koje ih Google uputi će kod nekih ljudi izazvati pozitivne reakcije, ali kod drugih će se najverovatnije stvoriti želja da vrišteći pobegnu što dalje, huleći na onaj prokleti dan kada su se povezali na internet.
Ali... Koliko ljudi, toliko i ćudi.
Svako dobro Vam želim i hvala na čitanju i ukazanom poverenju!
hvala na pisanju :) jaaaako zanimljivo
ОдговориИзбришиHvala na čitanju.
ИзбришиBez ljudi koji posećuju ovo mesto, svega ovoga ne bi ni bilo.