Velike promene u Google Search Console
Vlasnici web sajtova i blogova vole da "pred svojim nosom" imaju gomile (najčešće statističkih) podataka koji im pomažu da svoj sadržaj održavaju "živim" na internetu. Zakon je jednostavna - na internetu ste "živi" dokle god neko može da pronađe i poseti Vaš sajt. Da bi se pratio potencijal određenog sadržaja mnogi koriste različite analitičke alatke, ali je jedna od njih nezaobilazna: Google Search Console.
Kao što je mnogima koji prate ovu tematiku poznato, Google Search Console je skup alata koji Vam mogu pokazati na određene greške vezane za Vaš sadržaj, analizu termina koje korisnici unose u Google pretragu i položaj Vašeg sadržaja u odnosu na te termine, odgovore na to kako je Google indeksirao Vaš sadržaj i mnoge druge informacije koje pokazuju odnose Vaših sadržaja i Google pretrage.
Iako su korisnici navikli na kvalitetne izveštaje, u ovom trenutku se dešavaju male promene. Prva promena se tiče izmene prikaza određenih podataka, a druga je vezana za predstavljanje nove Search Console.
Izbacivanje anonimnih upita za pretragu Google-a
Budući da većina država uvodi ili je već uvela određene zakonske odredbe koje se tiču poštovanja privatnosti pojedinaca na internetu (primer je EU GDPR) bilo je i za očekivati da će se to odraziti na statističke podatke.
Tako, počevši od 19-tog avgusta ove godine u tabeli ispod grafikona koji pokazuje pojavljivanje Vašeg sajta u Google pretrazi se više neće moći pročitati tkz "anonimni" upiti. "Anonimni" upiti su termini koje koristi samo mali broj ljudi prilikom pretrage interneta. Zbog toga što su retki i karakteristični, ovi anonimni upiti mogu biti iskorišćeni za otkrivanje identiteta osobe koja pretražuje internet.
Ove "anonimne" upite je bilo moguće videti u izveštaju "Search Analytics" ukoliko bi se primenilo filtriranje rezultata "queries not containing" (prevod - upit ne sadrži). Na primer, ukoliko se nečiji sajt najviše pojavljuje u pretragama interneta vezanih za reč "Sarma", filtriranjem upita koje ne sadrže reč "Sarma" se moglo doći do tih malobrojnih i "anonimnih" termina za pretragu. Kao što je rečeno, sada to više nije moguće.
Promene u izveštaju "pokrivenost indeksom"
Prvog avgusta ove godine su se promenili i podaci vezani za izveštaj koji pokazuje pokrivenost Vašeg sajta sa Google indeksom. Google tvrdi da je u pitanju novi i tačniji sistem koji govori koliko je Vaš sadržaj dostupan njihovoj pretrazi (drugim rečima - koliko i koji sadržaji su indeksirani od strane Google-a).
Predstavljanje nove "Search console"
Google već dugo vremena radi na "novoj i poboljšanoj verziji Search Console". Zapravo radi se o gotovo identičnom proizvodu sa redizajniranim korisničkim interfejsom prilagođenim i za mobilne uređaje. Počevši od četvrtog septembra, novi Search Console nije više u beta fazi, što govori da je ovaj proizvod izašao iz faze testiranja i da je spreman za upotrebu. To je najavljeno u ovom tekstu na Google webmaster blogu.
Međutim, nova konzola još uvek "pati" od jednostavne boljke: u njoj još uvek nisu dostupne sve funkcionalnosti stare Search Console (videti ovaj link). Zbog toga je nova Search Console ponuđena samo kao opcija korisnicima stare konzole, kako bi je oni upoznali, isprobali i navikli se na nju kada dođe trenutak potpunog prelaska na novu konzolu.
Коментари
Постави коментар