Titeljani će od jeseni ponovo moći da uživaju u vozovima
Mlađe generacije Titeljana su bile uskraćene za mnogo lepih uspomena koje su mogle da steknu putujući šinobusom ili vozom. Za taj vid transporta već duže vremena nisu postojali uslovi. Da li se ta situacija napokon menja?
Šinobusi i vozovi
Kroz Titel su nekada prolazili i šinobusi i vozovi. Dok su se vozovi mahom koristili za teretni saobraćaj, šinobusi su se koristili za transport putnika na relaciji Novi Sad - Zrenjanin.
Kao klinci smo obožavali da stojimo ispod ili pored mosta kada naiđe neki voz. Brojali smo nepregldne vagone teretnih železničkih kompozicija zamišljajući šta se to skriveno nalazi u njenim vagonima ili cisternama, i pitali smo se kako to da (kao u tada popularnim vestern filmovima) nema slepih putnika u "onim otvorenim vagonima". Ukoliko smo nekako uspeli da dotrčimo ispod mosta, sa strahopoštovanjem smo služali snažan huk ogromne gvožđurije koja se kotrlja po šinama tik iznad naših glava.
Kroz maglu se sećam i svog prvog putovanja šinobusom. Imao sam oko pet godina, sa majkom sam seo na sedište koje je bilo blizu vrata. Verovatno je bilo leto, jer je kondukter držao otvorena vrata kroz koja sam gledao u prelep pejzaž dok me je majka, zauzeta pričanjem sa nekom njenom poznanicom, koja je sedela naspram nas, čvrsto držala kako joj se ne bih slučajno oteo i - ispao kroz ta vrata 😳. U to vreme su putne karte bile napravljene od debelog kartona na kojem je pisala destinacija na kojoj putujete. Kondukter bi došao i pogledao bi u nju, a zatim bi je poništio tako što bi je probušio sa nekom mašinom sličnom kleštima.
Međutim, doživljaji putovanja u pravcu Zrenjanina nisu baš toliko prijatni. Kada bi smo ih prebacili u sadašnje vreme, budite sigurni da bi Vam za to putovanje trebale minimalno dve potpuno pune baterije za neki pametni telefon. Situacija je bila takva da se šinobusom od Titela do Orlovata nekako i stizalo, ali je tamo sledilo čekanje na voz koji dolazi iz pravca Beograda, i da su putnici iz njega presedali u naš šinobus. Nekada je bilo i obrnuto, već po tadašnjem redu vožnje. Nije ni čudo da su u to vreme svi putnici sa sobom nosili fruštuk, najčešće u vidu slanine i luka. Mora da se nađe, jer je dalek put pred njima.
Link - slika public domain |
Prvi "pravi" doživljaji u železničkom transportu su nastajali tek u pubertetu. Na žalost, tada je i nastala celokupna kriza vezana za vozove i šinobuse.
Biti zavejan snegom od metar u šinobusu koji se pregrejao i stao u Šajkašu oko pet ili šest sati ujutru je već priča za sebe, kao što je i posebna priča čekanje voza koji nikada nije došao...
Kondukteri nisu voleli seoske slave, to je sigurno... Nisu voleli ni ostali putnici koji bi bivali zatečeni sa brojem ljudi koji može da se ukrca u jedan šinobus, koji je tada za njih postajao konforan kao i konzerva sardina u kojoj većina tih "sardina" nije platila kartu.
Biti zavejan snegom od metar u šinobusu koji se pregrejao i stao u Šajkašu oko pet ili šest sati ujutru je već priča za sebe, kao što je i posebna priča čekanje voza koji nikada nije došao...
Kondukteri nisu voleli seoske slave, to je sigurno... Nisu voleli ni ostali putnici koji bi bivali zatečeni sa brojem ljudi koji može da se ukrca u jedan šinobus, koji je tada za njih postajao konforan kao i konzerva sardina u kojoj većina tih "sardina" nije platila kartu.
Hvala Dragojle Kostić
Posted by Sinobusi on понедељак 12. март 2018.
Ali šinobusi su sve ređe dolazili. Čak ni teretni vozovi se više nisu viđali na prugama. Titeljani su se bili odvikli od teretne kompozicije koja je budila varoš negde oko pola četiri. Zaboravili su zvuk koji je odzvanjao pustim ulicama. Zvuk teškog metala koji se pojačavao kako je voz prilazio mostu.
Vraćanje starih dobrih dana
[lock]Da će se ta situacija promeniti uskoro, objavio je Tanjug. U ovoj vesti se navodi:Rekonstrukcija pruge između Novog Sada i Zrenjanina biće završena do 1. septembra kada će na tom pravcu posle sedam godina biti uspostavljen redovan saobraćaj putničkih vozova, rečeno je Tanjugu u Infrastrkturi železnice Srbije.
Ovo znači da će Titel od jeseni biti bogatiji za još jedan vid transporta ka gradovima prema kojima gravitira. Međutim, pitanje je da li će Titeljani imati priliku i da se ponovo voze šinobusima. Oni se već odavno nalaze po raznim depoima gde lagano trule i čekaju svoju tužnu kasaciju.
Verujemo da je ostao makar jedan koji može ponovo gospodariti ovim delom Bačke.
Posted by Sinobusi on недеља 13. август 2017.
[/lock]Da li i Vi imate neku uspomenu iz šinobusa?
Коментари
Постави коментар